Censur...

... på min blogg.
.
Jag gillar det fria ordet... vem som helst kan kommentera mina inlägg på denna blogg... och jag hade fram tills idag aldrig tagit bort någon kommentar... men... även solen har sina fläckar... idag så plockade jag bort inte mindre än två kommentarer på min blogg om hasch som jag skrev för ett tag sedan... och anledningen var absolut inte själva innehållet (även om jag nog kan ha åsikter om det som skrevs i detta fall)... nu handlade det om att man kunde beställa hascholja av en doktor... en mirakelkur som naturligtvis botade allt och alla... direkt... doktorn var verkligen en ny messias enligt inlägget... och det får vara som det är med det... nä det jag reagerade på var språket... som var väldigt likt det som står skrivet i alla dessa mail som jag kan få från människor i andra länder som vill skänka flera miljoner till mig... jag behöver "bara" svara på deras brev och fylla i lite uppgifter... kommentarerna jag fick var skrivna i ett automatiskt översättningsprogram... och det fanns länkar att klicka på...  man behövde inte vara vidare smart för att förstå att det var spam... så jag tyckte att det var läge att ta bort dem... direkt.
.
Jag gillar det fria ordet och är inte något fan av censur...
 
 

Kommentera inlägget här :