Facebook...

... och jag umgås en hel del.
.
Det finns stunder i livet då jag vill vara i fred... där ingen av mina närstående får tillträde... förutom facebook då... för när jag sätter mig på dass för att filosifera hänger ofta min mobil med... och jag sitter och kollar in vad som hänt sedan sist på FB... vilket i ärlighetens namn inte brukar vara så himla mycket egentligen... någon fyller år och blir gratulerad av fler individer än den personen ens känner... det sociala livet på FB överträffar ju allt... ibland så kan jag undra lite över var alla dessa fanns vänner innan de dök upp på facebook.
.

Facebook är ett fenomen som jag gillar... men jag får inte glömma bort den "vanliga" verkligheten.
.
Jag tycker att det är fantastiskt att kunna få kontakt med alla dessa gamla vänner... även om jag personligen väl inte hör till de mest aktiva på FB så känns det lite som om jag får vara med i andra människors liv... och ibland så är väl även detta på gott och ont... det finns säkert massa saker som jag inte hade behövt veta... och jag tror att FB och vad som skrivs där kan uppfattas lite väl allvarligt mellan varven... det är ju trots allt lite av en "låtsasvärld" och jag kan behöva påminna mig själv om att det finns en annan verklighet också... den som pågår hela tiden runt omkring mig.
.
Livet runt omkring mig är ett mirakel... väl värt att uppleva... efter jag uppdaterat mig på fejan.

Kommentera inlägget här :