Frukost...

... är ju bra.
.
Himla nyttigt att käka frukost på morgonen... och det senaste året så har jag infört denna vana i mitt liv... vilket jag faktiskt är ganska glad över... det kan ju aldrig vara fel att införa nyttiga grejer i livet... fast jag måste erkänna att det är lite motvilligt vissa dagar... det där med frukost har ju inte riktigt varit min grej tidigare... kaffe och cigg har fått räcka för mig... men skam den som ger sig... det går att lära gamla hundar att sitta.
.
Jag dricker fortfarande kaffe på morgonen...
.
Så efter några dagar utan bananer hemma så är jag då igång igen med mitt frukostkäkande igen... och det är inte utan att jag fattar hur enkelt det hade kunna vara för mig att ta bort denna rutin ur mitt liv... det behövs inte mycket för att jag ska förhandla bort den... och tycka att det räcker med en kopp kaffe... dumt... mycket dumt... för det är inte någon tvekan... frukosten ger mig en bättre start på dagen... det är dagens sanning för mig.
 

Kommentera inlägget här :