Mänsklig...

... är helt okej.
.
Jag är inte perfekt... tack och lov... för jag föredrar att "bara" vara mänsklig... att ha möjligheten att göra fel och kunna göra om och göra rätt... ibland så glömmer jag bort det och grämer mig åt mina egna tillkortakommande... och slår på mig själv för att jag inte är perfekt... och att jag precis som många andra ännu en gång har ägnat mig åt att snacka skit om mig själv... trots att jag vet att det är vansinne så händer det lite då och då... och trots att jag vet att jag ska vara snäll mot mig själv så ställer jag ibland väldigt stora krav på mig själv... krav som jag inte ens skulle drömma om att ställa på någon annan.
.
Man kan inte vinna hela tiden... det kravet skulle vara helt omänskligt.
.
Idag är en dag då jag vaknat och känner att jag "borde" ha gjort mer... mer av allt... skrivit klart mitt stegarbete... fixat med mitt serviceuppdrag... presterat mer på jobbet... ja kort sagt... idag känns det som om jag borde gjort lite mer av allt... och då är det väl dax att göra precis tvärtom... stanna upp och acceptera den känslan... låta pusselbitarna trilla på plats... och sakta, sakta börja med att göra en sak i taget... för så är det ju... dessto mindre jag gör dessto mer får jag gjort.
 

Kommentera inlägget här :