Rutiner...

... är viktiga för mig.
.
Glömde visst bort att skriva någon blogg igår... och det är väl inget som jag mår så bra av... jag behöver nämligen mina rutiner för att ha bra ordning på mitt liv... men igår så blev det lite bråttom på morgonen och jag tänkte att jag kunde skjuta upp mitt bloggande tills jag kom till jobbet... tji fick jag... det kom genast en massa annat ivägen och jag glömde helt bort det här med bloggandet... ingen katastrof i sig... även om jag bör akta mig för att bryta mina rutiner.
.
Yogan är någonting annat som jag kämpar för att få in som en rutin i mitt liv... det går... så där.
.
Jag har ett helt gäng rutiner i mitt liv som jag mår bra på om jag lyckas följa dem... t.ex. frukost på morgonen... ingen som är naturligt för mig utan en pryl som jag behöver struktur för att få i mig... fast nu i morse så hoppade jag över frukosten efter att ha förväxlat kanelen med paprikan... där gick gränsen... och helt ärligt så blev jag inte förbannad över att jag sabbade min frukost utan mest glad över att jag slapp... ett tydligt tecken på att jag behöver mina rutiner för att göra det som är bra för mig.
.
Rutiner kan tyckas tråkiga... men det är väldigt viktiga för att få mitt liv att fungera.
 

Kommentera inlägget här :