Spam...

... tränger in på bloggen.
.
Ni får säkert en hel del allihop... spam... alla dessa mer eller mindre trevliga mail som lovar oss guld och gröna skogar... detta hade på något underligt sätt lyckats leta sig in på min blogg... och jag kan ju bara inte låta bli att facineras... dels av innehållet... verkar ju vara en väldigt shysst snubbe som lånat ut pengar till den här tjejen (det är nästan så att jag kan få för mig att det är något lurt med det hela)... men mest av allt så reagerar jag på språket... om jag nu vill lura folk på pengar (för något annat kan det väl ändå inte vara frågan om) så skulle det väl vara önskvärt med en lite bättre översättning... eller vad tycker ni?
 
"Hej, 

Jag mitt namn är Maria Scott jag bor i Sverige jag ansökt om ett lån på 20.000 kr för några veckor sedan, en bluff som låtsades vara ett lån långivare, de slita mig summan av 2000kr och de sprang ifrån mig och jag var helt ihop i livet lyckligtvis en god vän till min från Texas Mrs Lucy setfros vittnar om hur hon räddades från en Gud sände lån långivare som rädda henne och gav henne lånebeloppet på 100.000 Kr så hon gav den e ([email protected]) jag kontaktade honom också han gjorde en bra sak för mig och min familj och lånade mig lånebeloppet på 100.000 Usd han är verklig och Gud kommer att välsigna honom så bra bör kontakta honom på e-post. 

Kontakta honom på hans e-post:  xxxxxxxxx@xxxxxxx

Stort tack 
Maria Scott"
.
 
 
Jag får så mycket skräppost skickat till min dator... att jag knappt  reagerar på det längre.
.
Jag har för länge sedan slutat irritera mig på all skräppost... det värsta tycker jag nog är att jag av misstag ibland lyckas slänga ett och annat "vanligt" mail... det är ganska lätt att bli bortrensad eftersom det ju är en hel del spam som trillar in... så om ni vill erbjuda mig massa stålar så skriv inte det som överskrift i ert mail... för då är risken överhängande att jag slänger mailet innan jag hunnit läsa det... kanske kan ni göra som bruden ovanför... klistra in det i en kommentar till min blogg... för hur man nu än ser det så lyckades hon i alla fall få mig att läsa hela brevet... så det måste jag ju ge henne/honom cred för... de lyckades fånga min uppmärksamhet.

Kommentera inlägget här :