Att kunna lata sig...

... utan att få dåligt samvete.
.
Jag är en ganska lat kille... och tyvärr så drabbas jag ibland av lite dåligt samvete för det... vilket ju är himla synd eftersom det trots allt är ganska skönt att lata sig (tycker jag)... att ligga framför TV:n en hel dag och kolla på serier är ju bara helt underbart... om det inte hade varit för det där dåliga samvetet som ibland smyger sig på... den där rösten som av någon helt oförklarlig anledning berättar för mig att jag har en massa "måsten" att göra... att jag "borde" dammsuga... städa bilen... eller något annat som jag skjutit på framtiden bara för att jag vill ha en lat dag i min TV-soffa... det som funkar bäst när den rösten blir för jobbig är givetvis att ta fram dammsugaren och köra ett varv... för att sedan kunna belöna mig med att göra det jag egentligen vill... nämligen... ingenting.
.
Om jag tar och packar upp min packning från Trysilresan så kommer jag åt min dammsugare.
.
Ja det finns väl inga genvägar... det blir att packa upp packningen från Trysilresan och dra iväg på ett varv med dammsugaren... innan jag slänger mig i TV-soffan och njuter av att göra... ja just det... absolut ingenting.
 

Kommentera inlägget här :