Drogfri...

... idag också.
.
Idag så tänker jag åka upp till Göteborg och kolla på när Frölunda spelar ishockey... det ska bli skitskoj och jag kan ju bara inte låta bli att reflektera över att det var några år sedan sist... och att det idag ser helt annorlunda ut... senaste gången jag var på hockey i scandinavium så var jag en aktiv narkoman och det viktigaste med en hockeymatch på den tiden var att fixa rökat innan vi kunde gå dit... inget röka ingen hockey... på den tiden så var det väl mest så med allting... vi gjorde i stort sett ingenting utan att först röka på... man började dagen med en holk för att kunna vakna och det sista man gjorde på kvällen var att röka en godnattholk för att kunna sova... och sedan så handlade det mesta om dagen att få tag på mer... och mer... och mer... det tog liksom aldrig slut... ekorrhjulet.
.
Som aktiv narkoman fixade jag inte att göra vidare mycket utan att först peta i mig massa knark.
.
På den tiden hade jag ingen aning om att jag hade ett drogproblem... att i stort sett ALLT jag gjorde var en "doseringsfråga"... först droger... mer droger... sen ingenting... innan jag fick tid för... någonting... det känns riktigt befriande att idag kunna gå på hockey utan att vara tvungen att fixa röka först... att kunna göra vad jag vill utan att först peta i mig någonting för att... hålla mig vaken... bli flummig... modig... eller känna att jag också fick vara med... idag är det skönt att se mig själv i spegeln och VETA att jag är okej... att jag har min plats i livet... ett liv värt att leva... ett drogfritt liv.
 

Kommentarer :

#1: bengelicius

Fina Peter!
Varför har du väntat så länge med att se ditt Frölunda lira?
Hoppas du får uppleva många Frölundamål
KRAAAM

Svar: Vissa saker tar tid...
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :