Några åk till...

... sen åker jag hem.
.
Ont i hela kroppen... känner muskler som jag inte trodde fanns... det är resultatet av några dagar i fjället... det och en skön känsla av välbefinnande av att ha anstängt och använt mig av min kropp för att göra roliga saker... och till skillnad från förr i tiden då jag tvångsmässigt var tvungen att använda mig av droger för att ha "roligt" så är känns det bra på alla sätt och vis... att åka bräda ger mig inte ångest... bara träningsvärk... typ överallt... och det kan jag leva med... träningsvärk känns ju på något underligt sätt lite "nyttigt"... ångest efter ett drograce kändes ju bara jobbigt och allt utom just... nyttigt.
.
Det ska vara skoj att leva drogfritt... livet är fyllt av möjligheter att få uppleva äkta glädje.
.
Det är verkligen en gåva att kunna njuta av livet... samtidigt som det givetvis ligger ett hårt arbete bakom... man mår ju liksom oftast som man förtjänar... skiter jag i alla mina åtagande... stoppar huvudet i sanden och struntar i alla mina problem och vardagsbestyr så kommer jag efter ett tag att må skit... så klart... livet på livets villkor är ju att ta hand om det som händer... helst när det händer... att skjuta upp saker är sällan en bra lösning... små skitgrejer har ju en tendens att växa till stora monster mellan mina öron... men när jag gör mitt bästa för att ta hand om mig själv och vad jag bör göra så kan jag stanna upp i tillvaron... se hur jag har det just nu och känna en oerhörd tacksamhet... inte bara för att jag kan ta några dagar och åka bräda i fjällen... nä... minst lika mycket för att jag kan längta hem och sakna mitt underbara vardagsliv... jag har inte bara ont i min kropp... jag kan även känna långt in i benet hur lyckligt Lottad jag är... på alla sätt och vis... och konstatera... att jag faktiskt mår som jag förtjänar... att jag är värd detta livet.
 

Kommentera inlägget här :