Sjuk...

... på riktigt.
.
Jag tillhör den skaran av människor som har fått för mig att jag aldrig är sjuk... och det är inte sant... det får jag erkänna nu... ont i halsen och allmänt matt... dunderförkyld med andra ord... och det är väl inget tillstånd som jag är så himla bra på att befinna mig i... kanske därför som jag tror att jag aldrig blir sjuk... tror att jag är rätt bra på att förneka mina problem både i stort och smått... och jag har uppenbara problem med att vara sjuk... blir nog mest bara förbannad över min egen maktlöshet inför min egen kropp... som just idag säger åt mig att vara hemma och ta hand om mig själv... dricka citronthe med ingerfära och honung... lägga mig på soffan och kolla in en TV-serie är väl ungefär vad jag orkar med idag.
.
Idag så tänker jag kurera mig med the. ingerfära och honung... 
.
Mest tycker jag att det är besvärligt att vara sjuk... känner mig gnällig och tjofsig... men jag tänker göra mitt bästa för att gilla läget... har ju faktiskt inget val... och hålla tummarna för at jag är frisk tills imorgon... ja det var lite gnäll från en förkyld stackare så här på morgonkvisten... och jag måste få erkänna att den kan kännas ganska skön att ta på sig i korta stunder... offerkoftan.
 

Kommentera inlägget här :