Åskan...

... mullrar runt omkring mig.
.
Väder är kraftiga grejer... just nu så sitter jag på min trapp och hör åskan rulla runt i min närhet... det har börjat blåsa upp och regnet ligger i luften... och just nu i skrivande stund så faller de första dropparna... höll på att ringa runt till alla underkommitéer för att höra hur det ligger till med NA-servicen runt omkring i landet när åskan började... efter att det sprakat till lite i telefonen drog jag ut jacket... jag har tappat räkningen på hur många telefoner som blixten tagit här hemma i Brännebassalt... ibland så är det dyrt att bo på landet... telefoner och modem är ju inte gratis... annars så gillar jag faktiskt att sitta här på min trappan under vår nya markis och lyssna på regnet, bullrandet och kolla på blixtarna... ettusenett, ettusentvå, ettusentre för varje kilometer... och det närmar sig... vilka krafter... jag är liten just nu.
.
Under vår nya markis på trappan i regnet och åskan... mäktigt... minst sagt mäktigt.

Kommentera inlägget här :