Att knarka...

... är inte skoj.
.
Snackade med en aktiv beroende igår... och det lät precis som vanligt... det händer tydligen ingenting alls på den fronten... samma tugg som när jag själv var en aktiv narkoman... en story om att "sen" när jag åker in på kåken så ska jag sluta knarka... har tröttnat men "ska bara" fixa lite först... och klassikern som jag själv körde med... har inte tagit något idag "bara" druckit några bärs... och som avslutning... har du en hundring att låna mig till cigg?
.
Livet som pundare är inget för mig.
.
Det är så himla tragiskt att se... och kanske gjorde jag fel när jag köpte en pizza åt snubben... jag vet jag att killen behöver killen "hjälp" att nå sin botten... jag inte vill vara en möjliggörare vilket jag förklarade för honom var anledningen till att han inte fick låna några pengar av mig... samtidigt som jag ville att han skulle veta att jag finns där den dagen han själv väljer en annan väg i sitt liv... för livet som aktiv narkoman är inget att ha... det var vi båda helt överens om.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Mm

Svar: kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :