Envis...

... kan ju vara bra.
.
Att vara envis kan vara en bra egenskap eftersom det kan få mig att stå kvar det där lilla extra vid ett beslut jag fattat... som t.ex. att förbli drogfri oavsett vad som händer... eller att gå till jobbet fast jag inte känner för det... men all envishet är inte av godo... och definitivt inte den envisa förkylningen som jag dras med... och att jag envist fortsätter att gå till jobbet fast jag är fyrkyld börjar ta ut sin rätt nu... jag blir direkt livsfarlig i trafiken när min kropp skriker av trötthet när jag sätter mig i bilen... i två dagar har jag haft stora problem att hålla mig vaken när jag kört hem... så idag tog jag det drastiska beslutet om att lyssna på min kropp och stanna hemma för att kurera min förkylning och samla lite kraft innan nästa veckas uppgift startar... vårt stora sommarprojekt VågaVa go beach på Tylösand.
.
Fem veckor på stranden i ALLA väder väntar på oss... ett helt fantastiskt projekt.
.
Jag måste erkänna att det känns lite konstigt att stanna hemma från jobbet för en löjlig förkylning... skam för att inte göra det jag själv tycker att jag borde göra... men jag förstår samtidigt att lite ödmjukt ta och lyssna på min kropps tydliga signaler... jag hostar och näsan rinner oavbrutet... känner mig matt och lite orkeslös... kort sagt min kropp säger åt mig att vila en dag i hemmets lugna vrå och den vill att jag idag ska göra mitt bästa för att inte känna dåligt samvete för att jag stannar hemma från jobbet.
 

Kommentera inlägget här :