Fönsterputsning...

... har väl aldrig varit min starka sida.
.
Det vore en grov överdrift att kalla mig en van fönsterputsare... fönsterna i Bränebassalt är inte direkt välputsade och har väl aldrig så varit... tror nog att det kan gå några år mellan gångerna som de blivit tvättade... men... nu ska det bli ändring på det... efter att ha provat min nyinköpta fönsterputsmanick ser jag fram emot att få putsa våra fönster... testade på ett fönster igår och vipps vad enkelt det kunde vara att tvätta ett fönster... en fantastisk uppfinning... inget kladd... bara att spruta på lite fönsterputs... skrubba till lite med den medföljande grejen och sen dra ett drag med den elektriska fönsterputsmaskinen... inget rinn eftersom den likt en dammsugare suger upp allt vattnet... och som genom trolleri... rena fönster.
.
Ett enda drag och fönstret är som nytt... vilken trollerimaskin.
.
Jag ser riktigt fram emot att få putsa våra fönster i helgen... och det ska jag villigt erkänna att jag aldrig gjort förut... men med hjälp av teknikens under så kan nu detta ändras... och sikten ut från huset förbättras avsevärt... det känns... bra... mycket bra.
 

Kommentera inlägget här :