Klar...

... med steg 12.
.
Efter lite drygt 16 år så är jag då äntligen lyckats dra mig igenom och skrivit i alla våra 12 steg... det tog förvisso kanske alldeles för lång tid... men det är som det är med det... jag är nu klar för att börja om och skriva ännu en runda i stegen... för så blir det... jag tog tidigt i min drogfrihet ett beslut om att ge dessa 12 steg en chans... och idag är det alltså dax för mig att göra en utvärdering... om det funkat att leva drogfritt och mitt liv blivit bättre av att arbeta i dessa 12 steg... kort sagt är 12-stegsprogrammet någonting för mig?
.
Och det är med en sann övertygelse som jag kan svara ett rungande JA på den frågan... jag tvivlar inte längre... det fungerar... över all förväntan... mitt liv har helt klart blivit bättre på ALLA områden i mitt liv... jag är inte bara drogfri jag har fått ett liv som överträffar alla mina vildaste drömmar jag någonsin haft.
.
Sitter på trappan denna tidiga morgon och inser att 12-stegsprogrammet fungerar... över förväntan.
 

Kommentarer :

#1: återfalls Ludde

Jag ser bara 4 steg som du sitter på? ;)

Svar: Jag har dem i mig ;-).
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :