Tacksamhet...

... är en skön känsla.
.
Det händer att jag "glömmer bort" min tacksamhet och tar mitt eget liv för givet... någonting som jag själv kan bli en liten smula förvånad över när jag tänker efter på hur mycket jag egentligen har att vara tacksam över... och då menar jag inte bara de grundläggande grejerna som att ha tak över huvudet... mat i kylskåpet och allt det där som jag tar för givet i mitt liv nu för tiden... jag har ju så mycket mer i mitt liv just nu... en relation som funkar... ett fantastiskt jobb som jag trivs med... och när jag tänker vidare på allt som jag kan känna tacksamhet över så blir listan lång... mycket lång... och jag funderar en liten smula till... om varför jag har ett så fantastiskt liv och så mycket att vara tacksam över... och svaret är enkelt... min drogfrihet... för den är grunden som jag byggt mitt liv på... föga kunde jag väl ana hur bra allt skulle bli när jag valde bort drogerna för en massa år sedan... mycket bättre än vad jag någonsin vågat drömma om... mycket, mycket bättre.
.
Tacksamhet är en härlig känsla... den kan man aldrig få för mycket av tycker jag.
 

Kommentera inlägget här :