Att se sitt rätta värde...

... är inte så himla lätt.
.
Jag besitter en hel del kunskap som jag använder mig av i mitt jobb... ändå känns det lite konstigt att säga till mig själv att jag är himla bra på det jag gör... jantelagen gör sig omedelbart påmind... berättar för mig att jag omedelbart ska hoppa ner från mina höga hästar och rätta in mig i ledet där vi alla är ungefär lika värdelösa... ingen ska ju tro att man är någonting mer än någon annan.
.
Jag är ganska bra på en hel del saker... men det känns fortfarande lite konstigt att säga det högt.
.
Ändå så VET jag med bestämdhet att jag är bra på det jag gör... precis som någon annan är bra på det han/hon gör... att vi ALLA är bra på någonting... och att en del av mångfalden är att vi är bra på OLIKA saker... tack och lov... och precis som att det finns bara en Zlatan så finns det bara en av mig... Zlatan är bra på att spela boll (och TV-spel om jag fatat det hela rätt) och jag är bra på att leva drogfritt... att föreläsa, engagera människor och en hel del andra saker... och det vill jag kunna säga utan att känna skam... och samtidigt kunna erkänna för mig själv att jag är helt okej trots att jag inte är så himla bra på att spela boll.
 

Kommentarer :

#1: Annika från Värnamo

Du är en fantastisk inspirationskälla Peter! Du har en stor och viktig kunskap om livet som vi alla kan lära oss av, varse sig om man har problem med missbruk eller inte. Fortsätt sprida din energi, den behövs i denna världen! Kram

Svar: Tack... det värmer att höra ska du veta.
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :