Känslan...

... och förståndet.
.
Förståndet fick mig att gå upp i morse... känslan sa tvärtom... "ligg kvar och dra dig ett tag till"... och så är det rätt ofta... att min känsla och förstånd vill helt olika saker med mig... om en och en halv timme så börjar mitt yogapass som jag bestämt mig för att starta mina veckor med... men här har känslan fått bestämma och då blir det ju ingenting med det... för även om förståndet VET att det är en bra start på veckan och någonting som jag mår skitbra av att göra... så... hade känslan ingen lust... det sa precis som vanligt... "sen"... "ska bara"... och "imorgon"... och jag själv säger nog mest bara... "suck".
.
det är skillnad på att göra ingenting och att göra ingenting.
.
Naturligtvis så är det inte bara av ondo att lyssna på min känsla... jag är en ganska trött kille som behöver ge mig själv tid att göra ingenting... hela mitt väsen och kropp kan skrika efter lugn och ro när det blir för mycket på jobbet... och jag är glad över att vi har fasta tider... lika mycket för att det finns ett slut på arbetsdagen som för att det finns en start på densamma... jag behöver strukturen... rutinerna... både för att veta när jag ska göra ingenting... eller någonting... så att jag kan få balans på min tillvaro... och sinnesro.
 
 
 

Kommentera inlägget här :