Facebook...

... och verkligheten..
.
Jag kan ju tycka att det är helt fantastiskt med facebook... på nätet träffar vi gamla kompisar, släkt och vänner som vi tappat kontakten med för massa år sedan... vilket jag kan tycka är himla skoj... men det finns naturligtvis en "baksida"... som jag ser det så har FB en liten tendens att ibland bli som en lite egen verklighet i verkligheten... skvaller och skitsnack har förvisso alltid funnits men sällan tidigare har väl sådant kunnat få en sån genomslagskraft... och jag behöver nog akta mig så att inte "jag såg det på fejan" blir det samma som sanningen för mig... för allt som skrivs där är nog inte riktigt sant... vissa profiler är ju inte ens sanna... och jag behöver påminna mig om att FB inte är på riktigt... att det faktiskt är en låtsasvärld och att verkligheten inte finns i min telefon eller dator... jag gillar FB... men jag får inte glömma bort mina "vanliga" vänner... de som jag träffar och kan ta på... ge en kram... eller rent av blinka på "riktigt" med ögat mot.
.
Lyfter jag blicken så ser jag... verkligheten.
 

Kommentera inlägget här :