Kontraster...

... i livet.
.
Det är stor skillnad på att vakna upp i Berlin eller Brännebassalt... snacka om kontraster... det är stor skillnad på fågelsång och en bullrande stad... och det är också en oerhörd skillnad att leva med eller utan en fungerande vattenpump... och det är helt fantastiskt att ha en vän som kunde hjälpa mig att instalera en nya pumpen och få oss här hemma att känna tacksamhet över att återigen ha vatten i våra kranar... rinnande färskt vatten är ofta underskattat och någonting som jag tar för givet... det är först när man varit utan i några dagar som jag förstår hur viktig denna "lilla" detalj är i mitt liv... kontrasten fick mig ännu en gång att inse att detta är sannerligen någonting att vara tacksam över... att sitta på trappan med en kopp kaffe och reflektera över detta faktum får mig att inse hur lyckligt lottad jag är.
.
Den nya vattenpumpen som bl.a. gör det möjligt för mig att... spola på toaletten... och dricka kaffe.
 
 
 
.
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Man kan ju ha en brunn

Svar: så rätt så rätt... och i nödfall så kan vi faktiskt överleva utan pump.
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :