Det snackas mycket om spice...

... nu för tiden.
.
Att det är farligt att knarka kan väl de flesta vara överens om... men att skilja ut och jämföra vissa droger för att lista ut vilken drog som är "farligast" tycker jag är dumt... den "farligaste" drogen för mig är kanske inte samma drog som är "farligast" för dig... för som jag ser det är den "farligaste" drogen den drog som den enskilde individen tycker mest om... oavsett vilken drog det är... för så är det i alla fall för mig... när jag petar i mig någonting som jag verkligen gillar effekten av så vill jag ju fortsätta att peta i mig den upplevelsen... igen och igen och igen... om det sedan effekten är "uppåt", "neråt" eller åt vilket håll som helst spelar mindre roll... vad jag vill komma till är att de flesta av oss hittar en favoritdrog som vi tvångsmässigt petar i oss trots att vi nog alla förstår att det inte är bra för oss... ni fattar... "bara en gång till" i all oändlighet... så jag tror att den "farligaste" drogen är den drog vi tycker mest om... och då kan det ju vara lite "farligt" att inbilla sig att just min drog är lite ofarligare än den drogen som för tillfället uppfattas som väldigt "farlig"... att droga sig överhuvudtaget är farligt... jag har fortfarande inte träffat en enda narkoman som har drogat sig lycklig... oavsett vilken drog det handlat om.
.
Droger är farliga... punkt slut.
 

Kommentera inlägget här :