Grannar...

... finns.
.
En sak med att flytta till lägenhet är det här med grannarna... och efter att ha bott på landet i över 30 år så var jag väl lite orolig för hur det skulle gå... ute i skogen så är mitt problem med grannarna begränsat till att grannens hundar skällde i tid och otid... ett i.o.f.s. väldigt irriterande problem... lugnet i skogen vill inte riktigt infinna sig när deras hundar skällder hela tiden... så att då flytta till stan och bo i lägenhet med grannarna vägg i vägg var någonting jag inte var van vid... nu visade det sig att det inte var några större problem... helt ärligt så har jag nog inte hört grannarna överhuvudtaget... frånsett idag då en av våra grannar håller på att flytta... nojan över att ha grannar har visat sig betydligt överdriven... kan ju också bero på att jag inte är samma människa som senast jag bodde i en lägenhet... på den tiden tyckte jag att grannarna skitjobbiga... nu med lite perspektiv så fattar jag att om det var någon som var jobbig var det jag... en fullt aktiv festande narkoman är väl inte direkt den grannen som jag vill ha idag... jag måste varit en riktig pina för mina grannar på den tiden... massa spring i trappan hela tiden... vaken dygnet runt och fester vilken dag och natt i veckan som helst... stackars grannar... de hade det inte lätt.
.
Idag så sover jag gott om nätterna... knarkandet och festandet är historia.
 

Kommentera inlägget här :