Mobbing...

... ÄR hemskt.
.
Bara ordet mobbing får mig att känna kalla kårar... jag har själv erfarenhet av att vara mobbad och VET hur djupa spår det sätter i känslolivet... under flera år av mitt liv så lärde jag mig på ett mycket obekvämt och praktiskt sätt att jag VAR värdelös och ingenting värd... en känsla som kan göra sig påmind fortfarande trots att jag vet med säkerhet att så inte är fallet... känslan av utanförskap sitter djupt i mig och även om jag idag förstår att den är ett resultat av mobbingen så pockar den på min uppmärksamhet lite då och då... rädslan av att inte duga som den jag är och att bli övergiven för att jag är som jag är... tack och lov så har jag under årens lopp lärt mig att det inte var mitt fel att jag blev mobbad... men det tar inte bort faktumet att mobbing är någonting som skadar människor mer än vad man kanske förstår när man har roligt på någon annas bekostnad.
.
Att gå omkring med en känsla av att inte duga är ingenting som jag önskar någon annan att uppleva.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

söt kille <3

Svar: så sött skrivet ;-)
peter

skriven
#2: bösa

det va jag som tyckte du va söt då med <3

Svar: Du är också en söt kille min vän <3
peter

skriven

Kommentera inlägget här :