Tålamod...

... är inte alltid lätt.
.
Som en sann beroende så händer det att jag kan ha lite svårt med det här med tålmod... vill gärna att saker och ting ska ske omedelbart... helst igår... och även om jag av erfarenhet vet att jag behöver ha lite tålamod så är det väl inte alltid så enkelt som det låter... att låta saker och ting ta sin tid och inte flytta in i framtiden... jag behöver allt som oftast påminna mig själv om att stanna kvar i nuet efter att jag har planerat någonting för framtiden... att bygga luftslott har sällan hjälpt mig... det har däremot sinnesrobönen... som säger åt mig att ta mod till mig för att göra det jag kan... och acceptera det som jag inte kan förändra... som att vissa saker tar tid... och att jag kan göra något annat under tiden... typ leva här och nu under tiden jag väntar på vad det nu kan vara.
.
Tålamod är någonting som jag behöver träna på... dagligen.
 
 

Kommentera inlägget här :