Engagemang...

... är viktigt.
.
Om jag vill ha gjort någonting så är det en fördel för mig att känna engagemang... allra helst om det krävs en hel del arbete för genomförandet... men det räcker sällan med att vara inspererad och taggad... jag behöver oftast även peta in en hel del tålamod och rutin för att få saker och ting gjorda... annars så blir det inte så mycket gjort... att starta upp saker och ting när jag känner engagemanget är enkelt... men att slutföra det jag påbörjat är en helt annan sak... jag har märkt att det är betydligt enklare att göra saker i grupp... då får jag ofta den inspiration jag behöver och sist men inte minst... lite press på mig själv att slutföra någonting där det faktiskt krävs lite jobb av mig själv... det finns nämligen en anledning till att jag inte praktiserar yoga varje dag i min ensamhet... min egen lathet... och min egen lathet håller jag bäst i schack genom att använda mig av ett enkelt begrepp... nämligen tillsammans... att göra saker tillsammans med andra gör att mitt engagemang växer.
.
Tillsammans är ett bra trix för mig att få saker och ting gjorda och känna mig engagerad..
 

Kommentera inlägget här :