Ett drogsug...

... är inte farligt.
.
Det var länge sedan jag kände mig drogsugen... och jag är helt övertygad om att jag själv har en del i detta... eftersom jag under åren som gått lärt mig en viktig sak...  att jag inte behöver vara rädd för mina drogsug... och då tappar de greppet om mig... och om jag blir drogsugen så behöver jag i stort sett bara stanna upp och observera det... acceptera att jag känner som jag känner... och släppa taget... ett drogsug är ju inte samma sak som att peta i sig droger och ingenting som jag blir påtänd av... en sak vet jag med säkerhet nu... och det är att det går över... varje gång... och när suget inte har någon makt över mig längre så försvinner det.
.
Drogsug hanterar jag personligen bäst genom att göra... ingenting... och då försvinner det.
.
Spökena från det förflutna bleknar med tiden... och jag är inte längre människan som är tvungen att handla direkt på mina känslor längre... vad det än gäller... det går för det mesta bra med att stanna upp... observera... acceptera och sedan släppa taget... får jag bara lite distans till mina egna känslor så kommer jag i kontakt med mitt förstånd... är det ohanterligt så kan jag alltid prata med någon... det hjälper.
 

Kommentera inlägget här :