Förnekelse...

... funkar.
.
Ett tag... sen brukar sanningen komma ifatt de flesta... själv så hade jag ingen aning om mitt missbruksproblem när jag var aktiv... jag hade bara lite otur... och det mest frustrerande var nog att ingen annan än jag själv såg detta... alla andra var idioter som inte fattade någonting... hur hade de bara mage att påstå att jag kunde ha några problem med drogerna... dessa droger som måste varit manipulerade eftersom de inte längre fungerade som de en gång hade gjort.
.
Att leva som en aktiv missbrukare är ett väldigt ensamt liv...
.
Det är tragiskt att tänka tillbaka hur det var när jag förnekade sanningen... hur jag stängde av mig från omvärlden och hittade på en egen sanning som bättre skulle passa mig själv... en sanning som tillät mig att peta i mig drogerna som i sin tur gjorde att min förnekelse bara växte... och det är med stor lättnad jag idag sitter här efter att ha accepterat min egen verklighet... hur jag kunde göra ett avslut med drogerna och börja leva i den verklighet som de flesta andra levde i... idag är jag inte ensam... idioterna har försvunnit... och jag kan ta ansvar för mitt eget liv... leva ett drogfritt liv på livets villkor och kunna känna på den frihet som jag alltid hade sökt efter.
 
 
 

Kommentera inlägget här :