Papper...

... och pyssel.
.
Idag är en dag då jag ska fixa ihop vår föreningsbidragsansökan för VågaVa i Halmstad... och jag blir ganska matt bara jag tänker på det... det spelar liksom ingen större roll att jag gjort detta hur många gånger som helst... det är en himla massa papper och många siffror att få ihop innan det blir klart... hur gick det under året och hur kommer nästa år att bli... vad vill vi göra och vad har vi gjort... revisorrapporter och budget... det bara snurrar i huvudet på mig... men... som vanligt när jag väl sätter mig ner och arbetar intensivt så kommer det att bli bra till slut... och jag har tagit ett väldigt bra beslut när jag bestämde mig för att göra detta här i lugn och ro hemma i Brännebassalt... för det är inte helt enkelt att focusera nera i vår lokal med massos av folk runt omkring... det är skoj att vi är många men inte alltid så enkelt att focusera på en sak i taget när det händer grejer runt omkring mig hela tiden... så nu jävlar ska det arbetas... det stora bordet blir min bas... sen försvinner jag in i dimman fylld av siffror och ord.
.
Upp ur kaoset bland alla siffror och ord växer det fram ett färdigt resultat till slut... det VET jag.
 

Kommentera inlägget här :