Att handla...

... sig lycklig.
.
Det finns en sida i mig som vill ha en iPhone 6 nu... helst igår... och jag läser i stort sett allting som finna att läsa om den... jag vill väl inte kalla mig för besatt men... kraften inom mig som tycker att detta är viktigt är inte att föringa... och ja... jag vill nog kalla den kraften för beroendepersonligheten även om det inte är hela världen och inget som jag blir full eller påtänd av... för egentligen så fattar jag att jag klarar mig alldeles utmärkt med den luren som jag har nu... jag kommer inte att bli så mycket lyckligare om jag köper en ny... snarare tvärtom när jag efter några timmar märker att jag troligtvis mest bara känner mig besviken eftersom jag ju hela tiden vill ha mer... och en telefon fyller inte riktigt den funktionen... att handla mig lycklig funkar inte i längden... det är mer som att kissa på sig... visserligen blir det först varmt i byxan men den värmen försvinner ganska snabbt... och då kommer lusten att göra om allt en gång till.... och vad finns det kvar när jag handlat allt jag ville ha... tomhet?
.
Förståndsmässigt så VET jag att jag inte kan handla mig lycklig... men känslomässigt... oj, oj, oj...
 

Kommentarer :

#1: Mamma Mindy

Vilken fin bild :)

Svar: Tack
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :