Fortfarande lite arg...

... på snubben som vill ha pröjs för sin bild.
.
Jag kan inte riktigt släppa taget om att jag fick en räkning på en hiskelig summa för att jag använt mig av en bild jag hittat på nätet i min blogg... och idag så ska jag forska vidare om hur jag ska gå tillväga... och jag tänker som så här... om jag nu bara betalar detta hur många andra bilder kommer jag att få betala för i framtiden... för detta är ju inte den enda bilden jag googlat fram och satt in på min blogg... nu snackar vi om summor som jag inte har en endaste chans att kunna betala... och det är ju inte någonting som jag gjort för att tjäna pengar och absolut inget jag är ensam om heller... och jag kan inte låta bli att fundera... om kan vem som helst stämma vem som helst för detta så kommer många att bli ruinerade... och några få väldigt rika... så jag undrar vad jag ska göra... bara acceptera läget och betala eller ska jag sätta mig till motvärn och ringa en advokat eftersom jag mest bara tycker att hela grejen är skrattretande löjlig... och väldigt dyr.
.
Jag gillar ju Zlatan... men vågar jag klistra in denna bild på min blogg utan att bli stämd nu?
.
Jag vill inte gå omkring i en värld där jag riskerar att bli stämd för en massa löjliga grejer hela tiden... om inte folk har viktigare saker att göra än att försöka skinna en fattig vanlig människa på pengar för att han lägger in en bild från nätet på sin blogg... då är det illa tycker jag.
 

Kommentarer :

#1: Dennis

Tyvärr så tror jag att du kommer bli tvungen att betala, upphovsrättslagen är enkelspårig och väldigt tydlig.

Svar: Jag gjorde upp en deal med snubben och blev några tusenlappar fattigare...
peter

skriven

Kommentera inlägget här :