Jag betalade...

... bildombudsmannen.
.
Efter att ha snackat med en advokat som berättade för mig att jag kunde välja två vägar... strunta i det och hoppas på att bildombudsmannen inte ville lägga ut 1000 kronor på att driva det till rätten... och ta chansen att förlora vid en eventuell rättegång... det kan ju bli rätt dyrt... eller komma överens om en förlikning... vilket jag till slut valde... helt klart har jag ju tydligen gjort fel enligt upphovsrätten... så jag ringde upp snubben... förhandlade ner priset från 10700 kronor till 4500 kronor... och kände mig inte ett endaste dugg nöjd... sura pengar att betala tycker jag... men okej... jag har lärt mig en läxa och kommer att vara lite försiktigare i fortsättningen när jag lägger ut bilder på min blogg.
.
Man får vara försiktig när man lägger ut bilder på nätet... annars så kan det bli dyrt.
 

Kommentera inlägget här :