Livet...

... går vidare.
.
Saker och ting är som de är vare sig jag vill eller inte... på något sätt så kändes det till slut bra att få ett avslut på affären med bildombudsmannen... det blev inte som jag ville men det blev i alla fall någonting som gjorde att jag kunde släppa taget om hela grejen och gå vidare med mitt liv... det hade varit lätt för mig att hänga kvar i denna historien och låtit snubben bygga ett stort bo mellan mina öron till ingen nytta... harm och besvikelse... hämndtankar och annan skit som inte hade gjort mig någon som helst nytta... bara fått mig att må skit i långa loppet... och det är ett alltför högt pris att betala... det räcker mer än väl med den rent ekonomiska konsekvensen för mig... och så här är dert ju i livet... det går upp och det går ner... hit och dit i ständig förändring... och det kan jag acceptera... ja, inte bara acceptera utan välkommna med öppna armar... lite lätt förundrad över hur väl livet till slut faktiskt tar hand om allt det där som jag ändå inte kan förändra.
.
Livet är förunderligt och det är en spännande resa att få uppleva det drogfri med alla mina sinnen.
 

Kommentera inlägget här :