Politik...

... och politiker.
.
Bla, bla, bla, bla bla... det är kanske inte så bra men jag måste erkänna att mina öron inte riktigt är anpassade till att lyssna på valpropaganda... allt låter liksom likadant i mina öron... ett ganska konstant brummande av bla, bla, bla, bla, bla... och egentligen så hör jag ingenting... det låter mest som en väl trafikerad motorväg i bakgrunden... ett ljud som man lär sig att stänga av... det är allt för mycket snack och alldeles för lite verkstad för att falla mig i smaken... missförstå mig rätt... jag gillar politik men jag har lite svårare för politiker... kanske för att jag själv lite då och då gör likadant... snackar mer än vad jag handlar... och det känns inte alltid så himla bra om jag ska vara ärlig.
.
Tomma tunnor skramlar mest...
.
Att ha åsikter om allt möjligt är ganska enkelt... men att göra handlingar för att få till stånd förändringar är lite knepigare... då krävs det lite mer än att bara kunna snacka bra för sin sak... i alla fall om jag vill ha någon form av trovärdighet i det jag pratar om... jag kan prata om hur det funkar att leva drogfritt eftersom jag lever drogfritt... jag kan snacka om att starta ett utslussboende eftersom vi just nu faktiskt gör det... ja det finns en hel del som jag på ett trovärdigt sätt kan känna att jag har all anledning att prata om eftersom jag faktiskt har gjort aktiva handlingar för att få till stånd dessa förändringar... och mycket av detta är politik... för att kunna erbjuda människor ett drogfritt allternativ som fungerar är inget annat än politik... praktiskt politik.
.
Snacka går ju... men snacka så det går är lite svårare. 
 

Kommentera inlägget här :