Regler...

... kan vara bra.
.
Det fanns en tid då jag gjorde det mesta för att bryta mot alla regler jag kom i kontakt med... tyckte väl att jag var så annorlunda att regler inte var någonting för mig... att det fanns regler för andra hade jag inte så stora problem med... inte heller med de regler som passade in i mina planer... men alla andra... nä de var inget för mig och de behövde jag inte bry mig om... resultatet blev naturligtvis att jag kände mig utanför i de flesta samanhang... och i min ensamhet gav jag skulden för det på alla dessa jävla regler som jag inte brydde mig om att följa... idag så ser jag lite annorlunda på saken och först¨år att många regler är till för att göra det enklare för mig att passa in i det samhälle där jag valt att leva... det är ju trots allt rätt bra att vi har kommit överens om att köra på samma sida i trafiken... eller att vi vill att det ska vara drogfritt på VågaVa.
.
Jag kanske inte riktigt kan acceptera alla regler nu heller... men jag kan i alla fall respektera de flesta... och som ett resultat av det så känner jag mig inte så himla utanför längre... och det känns bra.
.
Det är nog tur att det finns regler när man spelar fotboll... hur skulle det annars se ut?
 

Kommentera inlägget här :