Allt eller...

... inget.
.
Ta det här med rökningen... för mig finns det ingenting som ens påminner om balans... det är verkligen allt eller inget som gäller... och vid närmare eftertanke så är det ju precis likadant med mitt knarkande och supande... det verkar inte spela så stor roll vilken drog jag ägnar mig åt... jag har ingen kontroll hur mycket jag än skulle vilja ha det... tack och lov så har jag anammat det när det gäller alkohol och droger (förutom nikotinet då)... och egentligen så är det ju bara skönt... droger är ingenting jag saknar i mitt liv och det var väldigt länge sedan jag hade några drogsug... och inom mig själv så önskar jag nå den friheten då det gäller nikotinet också... det handlar inte så mycket om pengar eller hälsa för mig... mer om att bli kvitt denna tvångsmässiga ovana... att vara slav under något som jag vet är helt meningslöst och inte ger mig någon belöning överhuvudtaget kan ibland förvåna även mig själv... allra helst när jag förstår hur enkelt det är att sluta... den fysiska abstinensen är försummbar och egentligen knappt märkbar... det enda jag vet med säkerhet är att en är för mycket och tusen inte nog.
.
Människan är ett underligt djur... varför vi röker är verkligen en gåta att fundera över.
 

Kommentera inlägget här :