En inre oro...

... kommer på besök.
.
Det händer lite då och då att jag anfäktas av ett visst mått av inre oro... vad det beror på vet jag väl egentligen inte mer än att det möjligtvis kan hänga ihop med att jag skjuter upp vissa vardagsbestyr som att klippa gräset och dammsuga mitt hus... saker som jag "borde" ha gjort redan igår... naturligtvis har jag bortförklaringar men ska jag vara sann mot mig själv så är det nog mest bara latmasken i mig som hindrar mig från att göra mina åtagande... visst är det sant att jag prioriterat att gå på möten istället för att klippa gräset... och att jag varit rätt trött när jag kommit hem från jobbet... men... vill jag ha energi så vet jag ju att det krävs energi för att skapa energi... och jag kommer inte undan... gräset slutar inte växa för att jag inte "hinner" klippa det.
.
Inre oro beror väldigt ofta på att jag strutat i att göra det jag redan borde ha gjort.
 

Kommentera inlägget här :