Lottning...

... i dag.
.
Det är ju onekligen lite kul att vi har ett svenskt lag med i Champions Leuge... och jag håller tummarna för att Zlatan och hans PSG hamnar i samma grupp som Malmö... jag skulle så gärna vilja se honom springa in på malmö stadium och förhoppningsvis bli hyllad som den hjälte han trots allt är i sin gamla hemstad... jag ber för att lotten ska ge mig den upplevelsen.
.
En annan form av lotteri som jag inte är lika glad över är utskrivningen av mediciner... inte för att jag har någonting emot mediciner i medicinskt syfte... utan mest för att det verkar finnas en enligt mig lite för stor tro på att de är den enda lösningen för alltför många människor... något som jag inte riktigt kan hålla med om... det brukar finnas en orsak till psykisk ohälsa som inte har ett endaste dugg med mediciner att göra... utanförskap kan inte botas med piller... då tror jag mer på kärlek och omtanke.
.
Snälla Gud ge mig möjligheten att få uppleva ett kärleksfullt  motagande av Zlatan... i Malmö.
 
.
 

Kommentera inlägget här :