Åka bräda...

... är skoj.
.
Köpte mig en ny skidjacka och ett par skidbrallor igår... ett nödvändigt köp eftersom mina skidkläder blev snodda när det var inbrott i vår bil för några veckor sedan... och jag märkte påtagligt hur arg fortfarande var på att vara tvungen att köpa nytt... jag tror inte att det var pengarna som störde mig mest utan det faktum att jag saknade jackan som blev stulen... den som jag trivdes så bra i... men det var bara att bita i det sura äpplet... om två veckor åker vi till Trysil och då behöver jag kläder som fungerar att åka bräda i.
.
Att ha rätt kläder när man åker bräda är för mig självklart... såklart.
.
Annars så ser jag mycket fram emot att få ställa mig på min bräda igen... stunder av ren lycka väntar mig... för så är det... rätt musik i lurarna och ett par shyssta svängar i lössnö kan få det att ila i hela kroppen av rent lyckorus i mig... en tvättäkta "här och nu" upplevelse av rang om ni frågar mig... en upplevelse som jag inte tänker låta grummlas av att ha fel kläder på mig... jag vill kunna röra mig fritt... inte vara för varm eller kall... utan bara fokusera på stunden och bli ett med min bräda... man ska ta vara på de goda stunderna i livet... de ger mig energi till att klara av även de lite jobbigare bitarna av livet som ju också hör livet till.
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

<3

Svar: ❤️
peter

skriven

Kommentera inlägget här :