Det är på Facebook...

... mitt liv finns.
.
Har ni tänkt på hur annorlunda det har blivit att prata med någon man inte pratat med på länge... de verkar nästan veta mer om mig än jag själv gör... och jag känner sällan att vi har något "nytt" att prata om... vi vet ju redan allting om varandra eftersom vi har FB... någonstans så älskar jag den digitala världen samtidigt som den kan skrämma mig lite grann... det känns nästan som om en stor del av mitt eget liv har blivit digitalt... och jag minns knappt hur det var innan FB fanns... visst skrivs det en massa skit men det är lite upp till mig själv att ta ansvar för vad jag lägger ut på nätet... och jag är inte dummare än jag förstår att FB trots allt är lite av en låtsasvärld... där vi själva väljer hur vi vill framstå... och det är ju inte alltid som det är samma sak som verkligheten... för även om en stor del av mitt liv finns på FB så är det inte alltid samma liv som jag lever i verkligheten... mitt liv är faktiskt större än så... fler nyanser och så mycket mer... fast jag måste tillstå att FB-skvaller också är en del av det livet... vare sig jag vill eller ej... och kommer jag bara ihåg att allt på FB nog inte är riktigt sant så kan det ju vara lite trevligt att ha lite koll på vännerna och var de befinner sig i sina liv just nu... för nyfiken har jag ju alltid varit.
.
Ibland så känns det som att det är på FB vi lever våra liv... men det är ju inte sant.
 

Kommentera inlägget här :