Kallt...

... ute.
.
Jag tog vagnen till tåget i morse... det är visserligen inte så himla långt att gå men jag tyckte faktiskt att det var lite för kallt... och det är sådana här dagar som jag inte skulle ha någonting emot att befinna mig i ett varmare land... kanske inte så konstigt egentligen eftersom det ju inte var så länge sedan vi kom hem från värmen... för på Bali var det ju varmt så det räckte... kanske kan jag också bli en liten smula arg på tjuvarna som ju snodde mina varmaste tröjor en sådan här dag när jag fryser lite grann... min plånbok tillåter mig ju inte att shoppa loss fullständigt och ersätta allt som försvann direkt... och jag måste tillstå att jag nästan blir en smula förvånad över hur mycket pengar vi förlorade på inbrottet i bilen... även om det värsta ändå är att det var våra favoritkläder som försvann... och de är minsann inte så lätta att ersätta... det vet ju alla som förlorat sina favoritjeans... de går man bara inte ut och köper hur som helst.
.
Idag så var det inte utan att jag längtade tillbaka till värmen på Bali.
.
Annars så måste jag få lov att berätta hur skönt det känns att kunna "släppa taget" om det som skedde... för det är inte som så att jag går omkring och känner mig bitter för att jag blivit bestulen... jag var väl sne precis när det hände och visst känns det lite när jag saknar någonting jag vill ta på mig... men i det stora hela så går livet vidare och det är väl mest när man ska fixa med listor och kvitto till försäkringsbolaget över vad som försvunnit som jag kan sucka lite... men jag har inte låtit det bygga ett alltför stort bo i mitt huvud... och det är skönt... att kunna acceptera saker och ting som de är och gå vidare i livet... att jobba med sig själv i 12-stegsprogrammet har gett mig gåvan att kunna släppa taget om det jag inte kan förändra... modet att förändra det jag kan... och tro det eller ej... förståndet att inse skillnaden... det mina vänner kallar jag för... frihet... och med lite varmare kläder på mig så kan jag t.o.m. njuta av ett vintrigt och kallt Sverige... skönt att kunna "gilla läget" oavsett.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Kram xx

Superfin bild <3

Svar: tack
peter

skriven

Kommentera inlägget här :