Problem...

... med tåget.
.
Jag tror faktiskt att idag är första gången som det strular lite med tåget på alla de gånger som jag åkt tåg till jobbet... det är visst ett tåg framför oss som har fått problem och därför står vi stilla just nu... men med tanke på hur mycket jag har hört det klagas på att tågen inte kan hålla sina tidtabeller och strula på alla möjliga sätt så måste jag få säga att jag är väldigt nöjd... inga större problem förrän nu... så jag ger öresundstågen tummen upp... än så länge kanske jag ska tillägga... och i skrivande stund så har mitt tåg börjat rulla igen... ett fem minuters stopp tycker inte jag är hela världen... vilket däremot en annan medresenär höll på att flippa över på... kanske har hon ett plan att passa i Köpenhamn... eller så har hon vaknat på helt fel sida... men onekligen så är det lite intressant att se hur olika vi kan reagera på samma situation... och jag är väldigt glad över att jag slipper gå i hennes skor... det måste vara jobbigt att vara så arg över att ett tåg står still i fem minuter... tid som med all säkerhet snart är inkörd... kanske redan i Varberg... jag misstänker att hennes problem inte har så himla mycket med att tåget stod still några minuter att göra
.
Måste få säga att jag är himla nöjd med öresundstågen... funkar hur bra som helst att pendla.
 
 

Kommentera inlägget här :