Tidsomptimist...

... är nog det rätta namnet.
.
Idag så blev det lite väl stressigt för mig... och naturligtvis så får jag skylla mig själv... planerar man in lite för många grejer på för lite tid och låter "tidsomptimisten" i sig planera dagen så blir naturligtvis resultatet därefter... stressigt... trodde väl att jag skulle hinna med träning, käka och terapeuten utan några större problem... men det räckte att träningen drog ut på tiden en kvart för att resten av dagens planering fallerade... slängde i mig käket... och kasta mig till terapeuten med andan i halsen... tur att det var just terapi som stod på schemat... vi fick lite extra att snacka om helt plötsligt... och det är väl alltid bra hos en terapeut.
.
Jag mår inte bra av att låta "tidsoptimisten" i mig styra mitt schema... det föder bara stress.
:
Jag tror nog att jag var lite smartare i morse när jag fattade att det blev lite för lite tid över till att skriva mitt dagliga inlägg här... det känns helt okej att göra det nu istället... i lugn och ro på ett tåg.
 

Kommentera inlägget här :