Förkylt...

... i familjen.
.
Att växla mellan värme och kyla kan ju som ni vet leda till att man blir förkyld... och vad det nu än beror på så är vi nu i alla fall himla förkylda... själv misstänker jag klimatanläggningen på flyget mer än vinterkylan i sverige... eller åtminstonde en kombination av skiftande temperatur och teknisk kyla/värme... i vilket fall som helst så är vi himla förkylda... min älskling är riktigt dunderförkyld... och jag... ja jag är ju en man... och alla vet vi ju att en förkylning som drabbar en man är lika med en nära dödenupplevelse... även om min tjej hävdar att INGEN förstår hur sjuk hon är...
.
Kontraster... 
.
Annars så är det rätt häftigt att uppleva kontrasterna nu när man varit iväg och anpassat sig till ett väldigt varmt och skönt klimat... där det var snorkling och bad som gällde... och om en dryg vecka är det dax att plocka fram brädan och kasta sig ut för backarna i Åre som gäller för mig... snön ligger för tillfället vit i brännebassalt men för att kunna åka bräda så får jag allt ta och röra på mig lite... det är lite dåligt med backar där jag bor... och nästa helg så är vi på väg till vinterkonventet i Östersund... då kommer jag att passa på att ta mig en liten tur till Åre och prova backarna där... väder är någonting som bara finns och det gäller att göra det bästa av situationen... vissa väder är för bad... andra för brädåkning... och sen finns det ju väder som är som gjorda för att sitta inne och kura i... bädda ner sig i TV-soffan och bara njuta av att göra... ingenting... ja väder är lite som förkylningar... någonting som jag får acceptera oavsett vad jag tycker och tänker.

Kommentera inlägget här :