Första dagen på jobbet...

... efter semestern.
.
Då var det dax... första arbetsdagen efter semestern... och en sak som slår mig just nu är att det inte var några som helst problem med att vakna i tid i alla fall... idag så vaknade jag pigg som en mört klockan 05.00... tidsomställningen har sina fördelar... annars så är jag väl lite kluven til att börja jobba igen... en sida i mig ser verkligen fram emot det... att träffa alla mina fina arbetskamrater och insikten om att det kommer att bli en intensiv vår på VågaVa med massor av projekt... men det finns också en sida i mig som vant sig vid att vara ledig och som är lite rädd för att det intensiva kan bli en smula stressigt... och stress vill jag inte ha i mitt liv... fast å andra sidan ligger det ett ansvar hos mig själv hur jag lägger upp mina dagar för att kunna behålla det inre lugn som jag känner just nu... jag har ju trots allt medarbetare som tar sitt ansvar och världens bästa jobb att komma tillbaka till... och alla möjligheter för att kunna lägga upp dagarna på ett sätt som passar mig själv... tar jag bara en dag i taget och tar det lugnt så kommer det att bli hur bra som helst.
.
Livet blir lite vad man själv gör det till... och jag har ju alltid ett val om hur jag vill ha det i mitt liv.
.

Rutiner är bra för mig och jag har alla möjligheter att göra dagen till en bra dag... ni vet... sinnesron att acceptera det jag inte kan förändra... mod att förändra det jag kan... och förståndet att inse skillnaden.
 

Kommentarer :

#1: Sus

Vilken fin inställning du har :)

Svar: tack
peter

skriven

Kommentera inlägget här :