Håll dig till vinnarna...

... brukar vi säga.
.
Jag brukar säga att det kan vara bra att hålla sig till vinnarna om man vill bli en vinnare själv... för så är det ju... jag påverkas av min omgivning... och hänger jag för länge med negativa människor så smittas jag av negativiteten... och tvärtom... umgås jag med positiva människor så kan jag inte ungå att bli smittad av deras positivitet... jag blir som jag umgås helt enkelt... och jag kan med glädje berätta att jag idag har det umgänget som jag förtjänar... vilket också gör att jag trivs bra i mitt eget sällskap... även om jag som den lyckligt Lottade kille jag ju är oftast vaknar sidan om den kvinna jag valt att släppa in i mitt liv... för så är det ju... det är mina egna val som styr mitt eget mående... detta även om livet ibland sätter mig i situationer som inte alla är helt känslomässigt bekväma... livet på livets villkor är ju inte alltid som jag vill att det ska vara... även om jag just nu inte har någonting att klaga på... tvärtom så lever jag för tillfället min dröm... kanske för att jag har fått förmågan att se och känna tacksamhet över det jag har istället för att som tidigare tro att lösningen ligger i att få någonting som jag inte redan har... det är med glädje jag kan känna att jag också till slut blev en vinnare i livets lotteri.
.
Jag är en vinnare i livets lotteri... och känner mig tacksam över all kärlek jag har i mitt liv.
 

Kommentera inlägget här :