Näst sista dagen...

... På Bali.
.
Jaha... Då är det snart dax att åka hem till Sverige igen... Imorgon så sätter vi oss på planet som ska ta oss tillbaka till verkligheten... För att leva här nere har varit som att leva i en dröm... Även om jag förstår att verkligheten är precis där jag befinner mig för tillfället... Att längta bort eller att längta hem är väl rätt normalt men det är först när jag fixar att leva här och nu var jag än befinner mig som jag har möjligheter att göra någonting åt min egen situation... Det känns befriande tycker jag... Och personligen så är jag kanska bra på att gilla läget där jag befinner mig för tillfället... Som idag... En än så länge lite mulen morgon i Sanur... Vädret är ju som det är och jag kan inte låta bli att trivas väldigt bra nu när jag sitter här och käkar frukost i ett par badbrallor och ett linne... Och jag är helt övertygad om att jag kan trivas precis lika bra om någon dag hemma i ett vinterkallt Brännebassalt... Eller nja... Jag känner mig en smula kluven inför det här med att åka hem... Fem veckor till hade inte varit några som helst problem för mig... Men nu är det som det är och det finns fördelar och nackdelar med allt här i livet... Och jag kommer snabbt att vänja mig vid att ha en herrans massa kläder på mig igen för att inte frysa... Och se fram emot att åka lite bräda i Trysil... Men först ska jag nog trots allt ge mig ut och snorkla lite.
.
Vi har haft en helt fantastisk semester på Bali.
.
Vi blev allt lite förvånade går när vi gav oss ut och snorklade lite utanför stranden i Sanur... Vi förväntade oss nog inte så mycket och blev väldigt glada då vi fick se... En moräna och en hel del havsormar... Men gladast blev vi nog när vi upptäckte clownfiskarna... Det kändes lite som om vi hittade Nemo till slut... Allt detta utanför stranden där vi hängt rätt många dagar nu... Det visar bara mig att man inte behöver jaga omkring så mycket utan att det räcker himla långt att bara stanna upp och upptäcka allt som man redan har omkring sig... Var man än befinner sig.

Kommentera inlägget här :