Sjuka...

... på riktigt.
.
Ja som det kan bli... vi hann inte mer än att komma hem innan vi blev riktigt ordentligt sjuka... och för egen del så blir jag nog alltid lika förvånad när jag blir sjuk... mitt minne är kort när det gäller sjukdommar... går för det mesta omkring och inbillar mig själv att jag är en kille som aldrig blir sjuk... och att då som igår ligga och stöna och ha ont i alla leder med feber är en överraskning som jag mycket väl hade kunnat klara mig utan... kroppen lever ju sitt eget liv och hindrar effektivt mig från att kunna fungera överhuvudtaget... oerhört frustrerande tycker jag... fast å andra sidan... när man blir riktigt ordentligt sjuk så kommer det någon form av acceptans insmygande... och jag orkar inte ens irritera mig på att jag är sjuk.
.
När jag blir sjuk är det samma sak som en nära dödenupplevelse... varken mer eller mindre.
.
Det är som de är... och finns inte så mycket att göra åt saken... det är bara att vänta och hålla ut... och till slut så lär vi ju bli friska igen... men visst... det är inte så himla skoj att vara sjuk... på riktigt.
 

Kommentera inlägget här :