Allt...

... eller inget.
.
I vissa lägen så har jag en liten smula svårt för det här med balans... ta bara rökningen... snacka om ytterligheter... allt eller inget... antingen så är jag helt rökfri eller så röker jag flera paket om dagen... och om jag ska hitta något positivt med det beteendet så skulle det väl vara att jag med all önskvärd tydlighet inser att jag inte kan kontrollera någon form av drog... om jag mot förmodan skulle få för mig att jag nog fixar att dricka en bärs lite då och då så VET jag innerst inne att jag inte fixar det... jag är helt enkelt inte killen som barta dricker en öl för att det skulle vara "gott"... nä jag häller i mig alkohol för att bli full... och jag får aldrig nog... det är allt eller inget som gäller oavsett vilken slags drog jag än väljer... tack och lov så förstår jag det... och kan idag (bara för idag) välja bort drogerna... vilket i sin tur innebär att jag har fått ett liv bättre än jag någonsin vågat drömma om.
.
Att leva drogfritt har blivit vardag för mig... och det är en vardag med guldkant vart jag än befinner mig.
 

Kommentera inlägget här :