Ännu en dag...

... på stranden.
.
Han såg väldigt förvånad ut bilhandlaren när jag berättade att vi var på stranden alla dagar i alla väder... och visst kunde jag förstå honom... just då så öste regnet ner utanför bilhallen och det såg inte direkt ut som något strandväder... men jag märker också att de flesta människor som jag möter har betydligt svårare för att acceptera sommarvädret än vad vi som faktiskt är ute på stranden varje dag har... det kan bero på att vädret på Tylösand är en smula bättre än vad de flesta verkar ha en aning om... eller så har kanske vi som faktiskt är på stranden lättare för att "gilla läget" oavsett... visst kan det ta emot att åka dit på morgonen en gråmulen dag som idag... men personligen så kan jag inte tänka mig ett bättre ställe att tillbringa dagarna på... det är något speciellt med Tylösands stränder som ger mig ett väldigt behagligt lugn inombords... jag skulle nästan vilja kalla det för meditativt.
.
En nästan folktom sommarstrand är ett himla skönt ställe att tillbringa dagarna på tycker jag... i alla väder.
 
 

Kommentera inlägget här :