Att lyssna...

... på sig själv.
.
Jag var ju iväg och talade på en talardag i Skövde igår... och som jag pratade... eftersom jag inte riktigt kom ihåg vad jag egentligen sa på mitt tal så satte jag mig och lyssnade på min egen inspelning här hemma... och jag vet inte om det är så himla bra att göra så... för att lyssna på sin egen röst är inte alltid en angelägen upplevelse... vad jag slogs av mest denna gången var hur mycket svordommar jag använde mig av... det var fan och jävlar i stort sett varje mening... kanske berodde det på att jag hade ett manus som jag förvisso inte använde mig av och som jag skrivit i affekt... eller på att jag denna gång hade ett budskap om att alla verkligen är välkommna i vår gemenskap... något som jag brinner för... och när jag brinner så svär jag tydligen mer än vanligt.
.
Den här killen borde kanske lära sig att vårda sitt språk lite bättre.
.
I vilket fall som helst så är jag frånsett mitt eget språk ganska nöjd med mitt tal... tror någonstans att jag fick fram mitt budskap om att vår gemenskap är en gemenskap där vi alla är välkommna oavsett och inte nog med det... vi kan vara med och påverka hur vi vill ha det också... mångfald är vackert... och har vi ett riktigt stort smörgåsbord att välja av så finns det ju alltid någonting som kan attrahera en nykomling... gör det enkelt... var dig själv och känn att du duger precis som du är.
 

Kommentera inlägget här :